sobota, 5 września 2015

Ciekawostki o Księżycu

Księżyc - czego jeszcze o nim nie wiesz?


1. Do tej pory na Księżycu było 12 ludzi podczas 6 załogowych misji programu Apollo (1969-1972).


2. Księżyc prawdopodobnie powstał jako odprysk w wyniku kolizji planety o wielkości Marsa z Ziemią.



3. Nasz Księżyc jest piątym co do wielkości księżycem w Układzie Słonecznym.


4. Góra Mons Huygens ma 5,5 km wysokości i jest uważana za najwyższą na Księżycu.


5. Morza księżycowe to duże równiny wypełnione zastygniętym bazaltem, powstałe na skutek rozległych wylewów lawy. Pokrywają 16% powierzchni Księżyca.


6. Z powodu braku atmosfery Księżyc został solidnie zbombardowany przez meteoryty, planetoidy i komety.


7. Średnie temperatury na księżycu to: 107°C w dzień i  -153°C w nocy (w niektórych rejonach większe wahania).

8. Księżyc oddala się od Ziemi o 3,8 cm rocznie.

9. Dzień na Księżycu trwa 29,5 dnia ziemskiego. Zmiany jego oświetlenia obserwujemy jako cykl faz.

źródło: nasa.gov, wikipedia.org

10 komentarzy:

  1. Mówiąc szczerze to myślałam, że na Księżycu było więcej ludzi. :X
    Zapraszam do mnie ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny blog i bardzo ciekawe notki ♥ Obserwuję i na pewno będę wpadać :D

    Mój Blog - Klik!

    OdpowiedzUsuń
  3. So interesting!

    xoxo
    Christine
    www.thenewpersonalassistant.blogspot.nl

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne ciekawostki! Ogólnie ciekawy blog. :)

    Zapraszam http://anszelka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaki świetny blog! Czemu się wczesniej na niego nie natknelam :) Bardzo mnie zaciekawiło to ze w dniu jest tak gorąco a w nocy mrozno na księżycu ;) Pozdrawiam,
    artistically-immediately.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Super takie ciekawostki ! :)
    http://polinapaola.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Z przyjemnością przeczytałam wszystkie ciekawostki :)
    Ptysiablog

    OdpowiedzUsuń
  8. wciągneło mnie :) proszę więcej :)

    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. A to to akurat mnie zaciekawilo :) piękne , o kosmiczne rodzielczosci zdjęcia ( skad je bierzesz?) Naprawde przydatne informacje, w szczególności jak się nic na ten temat nie wie. Dziękuje za komentarz na moim blogu , miało co z łóżka nie spadlam :) za podwojenie wiedzy rowniez

    OdpowiedzUsuń